HTML

freagle blogja

Ez egy liberális blog, többnyire közéleti témákkal. Azért hoztam létre, hogy - számomra - fontos témákról véleményt tudjak formálni, és megteremtsem a lehetőségét ezek kritikájának, más véleményekkel való ütköztetésénak. Tehát... Ha véleményed van, szólj hozzá! Ha tetszik, add tovább! Ha privátban reagálnál: a freagle@freemail.hu címet használd! Barátsággal freagle

Friss topikok

  • 1third: Haragszom rád (na jó, nem). Mert sajnos mindenben, de mindenben igazad lett (a többi posztot is cs... (2012.01.22. 03:18) Fékek és ellensúlyok
  • Revolutionist: A hazugság kora azóta tart, amióta lejöttünk a fáról. Egyetlen korban élt még csak az emberi lény.... (2011.11.09. 15:23) Hazugságok kora III. - A Rendszerhiba
  • R_John: Tardos Marcival voltam még együtt kirándulni. Akkor derült ki a betegsége. Persze én akkor még gim... (2010.04.18. 18:52) Halottak napja
  • freagle: Javítottam 2010. március 26-án. (2010.03.26. 14:27) Jelölnek, vagy csalnak?
  • Janovszki Zsolt: Pontosítok: Az Új Generáció elnöksége lemondott, a tisztújítást előkészítő választmányi ülés 13-án... (2009.07.06. 23:01) Indul a végjáték... (?)

Linkblog

Én, a liberális

2013.03.14. 10:09 freagle

Én, a liberális

 

Liberális vagyok.

Liberális.

A helyzetem nem éppen ideális.

Röhög rajtam minden tahó és paraszt,

Hazámban ma nem hull rám malaszt.

 

Liberális,

Nem buzi, zsidó, cigány,

S más becsmérlő jelző valahány,

Csak amennyire adta az Ég

No meg a történelmi szükségszerűség.

 

Liberális,

Mert gondolkodó vagyok.

Nem hiszek vakon, kétséget nem hagyok,

Az igazság kell, nem a kényelem.

A birkanyájban talán ezért nincs helyem.

 

Liberális,

Mert dönteni akarok,

Szabadon az lenni, aki valóban vagyok,

S a dolgaimat se intézze más:

Rendező elvem a szubszidiaritás.

 

 

Liberális,

Mert bár hitem s értékeim szerint élek,

Nem tartom magam az Egy Igazság hírnökének,

S tudom, hogy csak akkor lehetek szabad,

Ha a szabadságból másoknak is ugyanannyi marad.

 

Liberális,

Mert bár nőni és győzni akarok,

Az égre törni, akár a csillagok,

A kizárt, megvetett, elesettet is látom.

Méltóságot s esélyt akarok nekik e világon.

 

Liberális,

Mert e föld nem csak hazám, de otthonom,

S ennek minden felelősségét hordozom.

Nekem nem elég, hogy néha a Himnuszt énekelem,

Dolgom, hogy minden nap a magam munkáját hozzátegyem.

 

Liberális,

Mert a politikában nemes versenyt látok:

Egy jobb országért vetélkednek az igazi pártok.

Nem a hatalomról szól pusztán a politika,

S nem díszlet, éltető közeg a demokrácia.

 

Liberális vagyok,

Mert bár ez sokak száján szitok,

Én békét akarok, és sohasem uszítok.

Kezet nyújtok az ökölrázás helyett,

Hogy a párbeszéd győzhessen a gyűlölködés felett.

 

Liberális vagyok.

Liberális,

S a helyzetem most nem épp ideális.

De lelkemben örök remény lobog,

Hogy lesz itt élhető ország, s lehetünk boldogok.

 

(Alexander Guesst)

Szólj hozzá!

Címkék: tolerancia liberalizmus demokrácia liberális igazság

A bejegyzés trackback címe:

https://freagle.blog.hu/api/trackback/id/tr835134123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása